Wat is boulderen?

Wat is boulderen?

 

In de afgelopen jaren is sportklimmen een mainstream sport geworden. Boulderen is het snelst groeiende onderdeel binnen de klimsport. Boulderen is laagdrempelig en heeft een sterk sociaal karakter. Je kunt meteen beginnen, geen gedoe met touwen en verplichte cursussen. De wanden zijn vier meter hoog met dikke valmatten eronder.

 

Klimmen verbetert de algehele fitheid. Je traint er kracht, uithoudingsvermogen, flexibiliteit, coördinatie en behendigheid mee. Het is de perfecte manier om tijd door te brengen met vrienden en je hoofd tot rust te laten komen na een drukke studie- of werkdag.

Beginnen met boulderen

 

Heb je nog nooit geklommen? Kom langs en probeer het! Je hebt geen uitrusting, cursussen of klimpartner nodig. Er zijn genoeg makkelijke circuits om te ontdekken. Er zijn 10 circuits op kleur met elk 16 tot 18 boulders, waarvan één speciaal voor kinderen die sterk varieert in moeilijkheid. Elke week worden twee halve circuits vervangen om het interessant en uitdagend te houden. In een circuit kom je een groot scala aan hellingshoeken en bewegingen tegen en krijg je een complete workout.

WatisboulderenWeb

Bij ons wil je blijven

 

Radium Boulders is een grote indoor klimfaciliteit (1700m2 vloeroppervlak en 700m2 wandoppervlak) met uitgebreide trainingsmogelijkheden. Er is een crossfit set-up, 25° en 40° LED MoonBoard en campus board. Daarbij een gezellige sfeer en een relaxte bar met goede koffie, lekker eten en een ruim assortiment bieren en fris.

 

Als je lid bent van Radium kun je ook boulderen bij onze andere locaties:

Energiehaven Utrecht | Kunststof Leiden | Roest Zwolle

GezelligWeb

Corona maatregelen

  • Toegang alleen op reservering, dus reserveer vooraf.
    Kom op tijd, want we kunnen je niet eerder of later toelaten. Je mag niet langer blijven dan de gereserveerde tijd; let hier ook zelf op. Zo zorgen we dat iedereen de kans krijgt om te klimmen/boulderen. Reserveer via de Toplogger app of via de Toplogger website. Reserveren kan niet telefonisch of via email. Voor groepen, reserveer via de groepen & feestjes pagina.
  • Was je handen regelmatig tijdens het boulderen, en in ieder geval bij binnenkomst en vertrek.
  • Hou minimaal 1,5 meter afstand van andere klimmers en medewerkers van de klim- of boulderhal en volg aanwijzingen van medewerkers op.
  • Vermijd fysiek contact met andere sporters. Geef geen hand of knuffel voor of na het klimmen. Raak ook tijdens het klimmen je gezicht niet aan: was eerst je handen.
  • Gebruik je eigen/gehuurde materialen, deel je pof niet met anderen.
  • Draag geen klimschoenen naar het toilet. Daarmee hou je je schoenen en onze grepen schoon.
  • Volg de algemene aanbevelingen van de gezondheidsautoriteiten met betrekking tot het minimaliseren van de verspreiding van de infectie.
  • Blijf thuis bij aan het virus gerelateerde klachten. Blijf thuis als je een van de volgende klachten hebt: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging of koorts.
  • Blijf thuis als iemand in je directe omgeving koorts en/of benauwdheidsklachten heeft. Hou het veilig voor iedereen, zo maak je niet per ongeluk een ander ziek.

Veilig Boulderen

  • Ga niet op de mat staan, zitten of liggen als je niet aan het boulderen bent.
  • Hou minimaal 1,5 meter afstand tot andere klimmers.
  • Houd je armen voor of naast je lichaam.
  • Draag geen sieraden of voorwerpen bij je.
  • Leg pofzakken, borstels etc altijd naast de mat.
  • Zorg voor een vrije valzone zonder andere klimmers.
  • Afklimmen is veiliger dan afspringen, er zijn speciale grepen geplaatst om dit makkelijker te maken.
  • Probeer plat op je voeten te landen.
  • Verdeel de impact, land op beide voeten.
  • Land nooit met gestrekte armen of benen.
  • Veer door je knieën bij de landing.
  • Rol door naar achteren bij een val van hoogte.
  • Buig niet naar voren bij de landing.